SAPUTRI, DIAN MAILIDAR (2024) KAMPANYE BOIKOT PRODUK ISRAEL MELALUI MEDIA SOSIAL DI KALANGAN MAHASISWA (Studi Pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Hukum Universitas Malikussaleh). S1 thesis, Universitas Malikussaleh.

[img] Text
COVER dian.pdf

Download (214kB)
[img] Text
ABSTRAK.pdf

Download (238kB)
[img] Text
BAB I.pdf

Download (376kB)
[img] Text
DAFTAR PUSTAKA..pdf

Download (462kB)
[img] Text
SKRIPSI DIAN MAILIDAR SAPUTRI.200240236.ILMU KOMUNIKASI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (8MB)

Abstract

ABSTRAK Penelitian ini berjudul “Kampanye Boikot Produk Israel Melalui Media Sosial di Kalangan Mahasiswa (Studi pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Hukum Universitas Malikussaleh)” dengan menganalisis tentang pemboikotan produk Israel di media sosial di kalangan mahasiswa Ilmu Hukum dengan Teori Ekologi Media. Informan dalam penelitian ini adalah mahasiswa Program Studi Ilmu Hukum Universitas Malikussaleh dengan teknik pengumpulan data melalui observasi, wawancara, dan dokumentasi. Hasil dari penelitian ini adalah aksi mahasiswa Program Studi Ilmu Hukum Universitas Malikussaleh dalam kampanye pemboikotan produk Israel melalui media sosial merupakan contoh strategi advokasi yang efektif. Dengan memanfaatkan kekuatan TikTok, Instagram, dan Facebook, mereka menyebarluaskan pesan dan meningkatkan kesadaran tentang isu-isu yang mempengaruhi Palestina. Melalui penelitian ini para pengguna media sosial bisa mengajak audiens untuk berperan serta dalam kampanye boikot produk di media sosial dengan menunjukkan potensi media sosial sebagai alat untuk mobilisasi. Kata Kunci: Boikot, Israel, Kampanye, Palestina, Media Sosial   ABSTRACT This research is entitled “Campaign to Boycott Israeli Products Through Social Media among University Students (Study on Students of the Faculty of Law, Malikussaleh University)” by analyzing the boycott of Israeli products on social media among Law students using Media Ecology Theory. The participants of this study were Law department students, Malikussaleh University with data collection techniques were through observation, interview, and documentation. The results of this study are that the actions of Law students study program of Malikussaleh University in the campaign to boycott Israeli products through social media are an example of an effective advocacy strategy. By utilizing the power of TikTok, Instagram, and Facebook, they spread messages and raise awareness of issues affecting Palestine. Through this research, social media users can invite audiences to participate in the product boycott campaign on social media by showing the potential of social media as a tool for mobilization. Keywords: Boycott, Israel, Campaign, Palestine, Social Media

Item Type: Thesis (S1)
Subjects: H Social Sciences > HE Transportation and Communications
H Social Sciences > HN Social history and conditions. Social problems. Social reform
Divisions: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > 70201 - Jurusan Ilmu Komunikasi
Depositing User: DIAN MAILIDAR SAPUTRI
Date Deposited: 20 Nov 2024 08:31
Last Modified: 20 Nov 2024 08:31
URI: https://rama.unimal.ac.id/id/eprint/7717

Actions (login required)

View Item View Item

Latest Collections

Top Downloaded Items

Top Authors

This repository has been indexed by